top of page

Vuosikymmen oululaista politiikkaa


Kuva: Oulun kaupunki

Olen ollut mukana oululaisessa päätöksenteossa yhteensä kolme vaalikautta. Tulin valituksi kaupunginvaltuustoon vuoden 2004 kunnallisvaaleissa ja toimin kaupunginvaltuuston jäsenenä vuosina 2005-2012. Vuosien 2009-2012 ajan toiminta kaupunginhallituksen jäsenenä, mikä on näköalapaikka kaupungin kehittämiseen. Kaudella 2017-2021 olen ollut vihreiden 3. varavaltuutettu.


Näiden vuosien aikana olen saanut hoitaa useita luottamustehtäviä:

- Energialautakunna jäsen (2005 - 2007)

- Liikuntalautakunnan puheenjohtaja (2008)

- Seutuvaltuuston jäsen (2005-2008)

- Kaupunginhallituksen (kh) varapuheenjohtaja (2009-2012)

- Sosiaali- ja terveystoimen palveluntuotannon johtokunta (2009-2012, kh:n jäsen)

- Kaupunginhallituksen kehittämistoimikunta (2010-2012)

- Nallikari Seaside Oy (2018- , hallituksen puheenjohtaja)

Lisäksi olen toiminut varajäsenenä opetus- ja rakennuslautakunnassa sekä maakuntavaltuustossa.

Näiltä vuosilta on jäänyt mieleen monia asioita. Monia pitkän valmistelun omanneita asiota saatiin maaliin, yhtenä merkittävimmistä kallioparkki. Itse olin kannattajien joukossa, vaikka toki asiaan liittyi myös riskejä. Jälkiviisaana voi todeta, että päätös oli oikea ja toteutus on ollut onnistunut.

Yksi pisimmistä päätöksenteossa pyörineistä asioista oli Sanginjoen metsien kohtalo, jota puitiin lähes kahden vuosikymmenen ajan. Parasta luottamustehtävissä on suuri tiedon määrä - erityisesti kaupunginhallitus on näköalapaikka.


ESITTELY_MYY
bottom of page